Zobacz więcej na temat  OFERTY Vivo Fizjoterapia oraz  CENNIK naszych usług. Zapraszamy!

Pierwsza wizyta w gabinecie fizjoterapii.

Wielu osobom podczas pierwszej wizyty u fizjoterapeuty towarzyszy zdenerwowanie i stres. Najczęściej wiąże się to z wieloma wątpliwościami i strachem, przed nieznanym, przed terapeutą, czy powiem wszystko, czy terapeuta dobrze zrozumie mój problem? Pierwsza wizyta jest ważnym spotkaniem, które określa kierunki leczenia i problem zdrowotny z jakim przyjdzie nam się mierzyć, dlatego dobrze jest się do niej odpowiednio przygotować. Mamy dla was kilka wskazówek jak przygotować się do wizyty, aby przebiegła sprawnie i bez zbędnego stresu.

Ostrogi piętowe- czym właściwie są?

Ostroga piętowa to rozpoznanie bardzo często stawiane przez lekarzy, kiedy w okolicy pięty pojawia się silny ból. Szacuje się, że około 7% społeczeństwa powyżej 65 rż cierpi na tę dolegliwość. Jednak same ostrogi piętowe bardzo często nie są przyczyną bólu. Co więc stoi za występowaniem bólu, jaka jest patogeneza schorzenia i jak je leczyć?

Halluksy co i jak?

Wielu z nas określenie hallux kojarzy się ze schorzeniem dotyczącym głównie osób starszych, które narzekają na ból i zniekształcenie w okolicy palucha. Jednak do gabinetów fizjoterapeutycznych i lekarskich coraz częściej zgłaszają się osoby młode, które doświadczają wyżej wymienionych dolegliwości. Czym więc jest wspomniany halluks, jak można zapobiegać powstawaniu schorzenia, oraz jakie są drogi leczenia? Na wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

TERAPIA METODĄ MULLIGANA

Bóle kręgosłupa, bóle stawów obwodowych, ograniczenia ruchu, łokieć tenisisty, golifisty, urazy stawowe takie jak skręcenia, zwichnięcia - to jedne z najpopularniejszych dolegliwości, z którymi pacjenci zgłaszają się do gabinetów fizjoterapeutycznych. Zwykle kojarzą się z długą terapią i żmudnymi ćwiczeniami, które charakteryzują się dużą skutecznością, jednak ból podczas terapii często uniemożliwia jej prawidłowy przebieg. Alternatywą dla bolesnych technik terapii manualej, takich jak Cyriax, metod powięziowych, czy uwalniania punktów spustowych jest terapia manualna według koncepcji Mulligana. Jest to założenie, które opiera się na pracy bez bólu a spodziewany efekt ma być natychmiastowy. Co ciekawe jest również bardzo efektywną metodą w walce z bólami i zawrotami głowy. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie i bez bólu walczyć z powyższymi dolegliwościami zapraszamy do lektury.

TERAPIA METODĄ STECCO- FASCIAL MANIPULATION- MANIPULACJE POWIĘZI

Terapia FM jest to jedna z najnowszych koncepcji terapii manualnej, która swoją filozofię opiera na pracy z powięzią. Jest doskonałym narzędziem fizjoterapeuty do walki z różnego rodzaju schorzeniami i bólem. W Polsce nauczana jest od 2007 roku.

Czym jest blizna?

Blizna jest to pozostałość po  uszkodzeniu tkanek, po urazach lub interwencjach chirurgicznych. Podczas gojenia się rany  wytwarza się tkanka łączna w miejscu uszkodzenia – i ta nowo powstała tkanka łączna jest określana mianem blizny. Tylko skóra goi się od kilku dni do kilku tygodni w zależności od rozległości rany, jednak proces wytwarzania blizny jest bardziej złożony. Nie jest to tylko gojenie skóry. Również pod skórą przebiega niewidoczny gołym okiem proces gojenia się tkanek (np. powięz, mięśnie, tkanka podskórna, itp.).

"Przedźwigałem się...", "Coś mi strzykło w kręgosupie przy podnoszeniu...", czy chcesz uniknąć takich sytuacji?

Poznaj kilka zasad właściwego podnoszenia ciężarów polecanych przez fizjoterapeutę.

Zdrowy mężczyzna może podnieść ciężar,

Do czego potrzebujemy Fizjoterapii?

Życie to ruch! Części organizmu, które nie są wykorzystywane i poruszane, stopniowo degenerują i zanikają.
Uraz,
choroba czy też przeciążenie ciała i związane z nimi zaburzenia drobnych i większych ruchów organizmu powodują trudności w funkcjonowaniu różnych jego układów. Układ krążenia, limfatyczny, kostny, mięśniowo-powięziowy i inne nie pracują prawidłowo. Wskutek tego tracimy

Co to jest skolioza?

Skolioza to nie tylko wada postawy, ale choroba, która w zaawansowanym stadium na znaczący wpływ na  wiele narządów.Skrzywienie kręgosłupa w trzech płaszczyznach ma w szczególności istotny wpływ na ukształtowanie klatki piersiowej. Powoduje to we wklęsłych miejscach ucisk żeber na narządy znajdujące się wewnątrz klatki piersiowej osoby ze skoliozą, przede wszystkim na serce i płuca. Nieprawidłowe ukształtowanie skoliotycznego kregosłupa może powodować ucisk na korzenie nerwowe, a co za tym idzie ból kręgosłupa, czasem nawet z promieniowaniem do rąk lub nóg, czyli tzw. rwę kulszową, rwęl udową bądź rwę ramienną czy też objawy podobne do zespołu cieśni nadgarstka,

Co to jest udar?

Udar jest spowodowany nagłym zaburzeniem krążenia krwi mózgu.

Wyróżnia się udar niedokrwienny, czyli zablokowanie dopływu krwi do mózgu. Krew w naczyniu może zatkać zakrzep lub blaszka miażdżycowa.

Udar krwotoczny to wylew krwi do mózgu, spowodowana uszkodzeniem naczyń krwionośnych.

Objawy dyskopatii

Gdy pojawia się nagły, silny ból kręgosłupa najczęściej przyczyną jest powstająca przepuklina krążka międzykręgowego popularnie zwanego dyskiem. Wypadnięcie dysku, przepuklina dysku, przepuklina kregosłupa, korzonki, rwa kulszowa, rwa udowa, rwa ramienna to różne nazwy określające problemy powstałe w związku z dyskopatią. Objawy dyskopatii mogą być różne: od bólu nagłego, silnego bólu kręgosłupa, który nie pozwala się swobodnie wyprostować i zgiąć, przez powolne stopniowo nasilające się pobolewania, które skutkują ograniczeniem ruchomości kręgosłupa i bólem, najczęściej nasilającym się rano, lub po dłuższym siedzeniu, do promieniowania do rąk lub nóg. Pojawia się często po nieprawidłowym podniesieniu czegoś ciężkiego, lub szarpnięciu. Zewnętrzne, najczęściej wcześniej uszkodzone warstwy krążka międzykręgowego

Czym są  neuromobilizacje?

Neuromobilizacja to element rehabilitacji - terapii manualnej, wykorzystywany jest do leczenia układu nerwowego człowieka. Głównym celem jest zniesienie dolegliwości bólowych. Metodę stworzył australijski terapeuta David Buttler w 1991 roku, który zauważył, że przyczyną przeciążenia i zaburzenia układu nerwowego są czynniki powodujące ucisk tkanki nerwowej. Do takich czynników możemy zaliczyć: obrzęki, krwiaki, nowotwory, zwłóknienia, deformacje kostne, długotrwałe unieruchomienie lub nieprawidłowa pozycja.

O metodzie

Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz (FITS) rozwija się od 2004 roku. Autorzy metody, dr n. med. Marianna Białek oraz mgr Andrzej M’hango, stworzyli ją bazując na doświadczeniu pracy z dziećmi z wadami postawy, skoliozami i chorobą Scheuermanna.

Techniki pracy w tej metodzie, to efekt wyboru najbardziej skutecznych sposobów postępowania z różnych metod w szczególności: terapii manualnej, osteopatii i PNF, zaadoptowanych do pracy z dziećmi, a także technik opracowanych przez samych autorów. Na bazie wieloletnich doświadczeń i obserwacji autorzy zaproponowali spójną i skuteczną koncepcję, która jako jedna z 7 metod na świecie uzyskała rekomendację Society on Scoliosis Orthopaedic and Rehabilitation Treatment – SOSORT.