Stabilizacja Spiralna

Autor: admin_dstDodano: 23.07.2024Artykuł przeczytasz w: 3 minuty

Jak uniknąć operacji kręgosłupa w przypadku zaawansowanej dyskopatii?

Poważne objawy bólu kręgosłupa, promieniowanie bólu do rąk i nóg, drętwienie i utrata siły często okazują się być objawami choroby krążka międzykręgowego. Dyskopatia, której objawy zwane są również rwą kulszową, rwą ramienną, korzonkami, postrzałem jest coraz częstsza wśród osób prowadzących głównie siedzący tryb życia. Trafiają one do neurologa lub ortopedy, dostają skierowanie na badanie rezonansem magnetycznym, który pokazuje wypukliny (ang. buldging) i przepukliny krążka miedzykręgowego (zwane fachowo ekstruzją lub w dalszym etapie sekwestracją).

Wydaje się, że jedynym rozwiązaniem jest operacja usunięcia wystającego fragmentu krążka międzykręgowego, która zlikwiduje ucisk na nerwy. Dobrze jeśli operacja się uda bez powikłań i jest skuteczna. Często jednak po jakimś czasie pojawiają się podobne objawy z tego samego lub innego segmentu.

Czy można sobie poradzić z zaawansowaną dyskopatią bez operacji? Doświadczenie wielu pacjentów i terapeutów z metodą dr Smiska, zwaną Stabilizacją Spiralną uczy, że w większości przypadków, jest to możliwe!

Co to jest Stabilizacja Spiralna?

Metoda SM-SYSTEM inaczej zwana stabilizacją spiralną to nowatorska metoda pracy z układem ruchu. Została ona opracowana przez specjalistę w zakresie terapii manualnej i ortopedii dr R. Šmiska z Pragi, który jest uczniem prof. Lewita. Leczenia i profilaktyka SM-System zyskuje coraz większą popularność w Czechach oraz krajach Europy Zachodniej. W Niemczech terapia Stabilizacji Spiralnej została uznana przez publiczny system opieki zdrowotnej, który pokrywa zarówno koszty leczenia jak i profilaktyki z wykorzystaniem tego systemu rehabilitacji.

Naturalna stabilizacja ruchu

W efekcie pracy tą metodą uzyskuje się przywrócenie naturalnej stabilizacji w ruchu, którą tracimy w wyniku siedzącego trybu życia.

Pozycje statyczne np. pozycja siedząca, wymagają ciągłej pracy pionowych łańcuchów mięśniowo-powięziowych, do których należą m.in. mięśnie przykręgosłupowe. Każda osoba, której praca wymaga długotrwałego siedzenia doświadcza nadmiernego napięcia tych mięśni oraz jego konsekwencji, którymi są przeciążenia stawów i dyskopatie.

Prawidłowy ruch powoduje uruchomienie innych łańcuchów mięśniowo-powięziowych, które jak spirale otaczają całe ciało. Praca tych łańcuchów wytwarza siłę oddalającą od siebie kręgi i powierzchnie stawowe, przez co znacznie zmniejsza się nacisk na krążki międzykręgowe (popularnie zwane dyskami) i na chrząstkę stawową.

Potrzebujesz pomocy fizjoterapeuty?

Skorzystaj z naszej oferty. Sprawdź cennik lub umów się na wizytę już teraz.