Masaż regeneracyjny dla kobiet w ciąży

Wykonywany u kobiet w ciąży w celu zlikwidowania nagromadzonych napięć niektórych części ciała, spowodowanych zmianą środka ciężkości w ciele oraz by poprawić samopoczucie, wprowadzając w stan relaksu. Zabieg odbywa się w specjalnych pozycjach odciążających z dbałością zarówno o komfort kobiety ciężarnej, jak i jej dziecka.

Wskazania – przemęczenie psychofizyczne, spadek nastroju, nadmierny stres, obrzęk wodno-tłuszczowy, napięcie mięśniowo-powięziowe i towarzyszący mu ból

Przeciwskazania – tak jak masaż relaksacyjny w zasadzie nie ma przeciwwskazań, za wyjątkiem gorączki i ryzyka rozsiania nowotworu, gdyż ten rodzaj masażu nie powoduje przekrwienia ani pobudzenia, jednak, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości albo lekarz prowadzący ciążę zabrania Ci masażu – nie ryzykuj. Nie należy również myśleć o jakimkolwiek masażu, jeżeli występuje zagrożenie ciąży z powodu wzrostu ciśnienia tętniczego, nasilonych skurczów macicy, obecności krwi w moczu, zmian w moczu w zakresie barwy, zapachu lu ilości, ostrych bólów brzucha z objawami ogólnymi, stanów zapalnych ostrych i podostrych jamy brzusznej, gestozy, stanu przedrzucawkowego, wad rozwojowych płodu, niedokrwistości, chorób nerek, zapalenia trzustki, chorób sercowo-naczyniowych, nieprawidłowego przebiegu ciąży, czy dysfunkcji narządów moczowo-płciowych. W takich przypadkach można wykonywać jakiekolwiek działania dopiero na wyraźne zlecenie lekarskie.

Czas w trakcie ciąży, w którym należy zachować szczególną ostrożność to czas pierwszych 3 miesięcy ciąży, gdy może dojść do poronień samoistnych.