Efekt zabiegów chiropraktycznych

Czym jest chiropraktyka?

Chiropraktyka to jedna z najbardziej znanych metod terapii manualnej na świecie. Z języka greckiego oznacza ,,działanie rękami’’. Profesja ta narodziła się w Stanach Zjednoczonych w XIX wieku na bazie skutecznych, ale nie do końca bezpiecznych zabiegów kręgarskich. Chiropraktyka stanowi bardzo skuteczną pomoc w leczeniu bólu i zaburzeń funkcji powstałych w wyniku zablokowania kręgów w niefunkcjonalnej pozycji.

Sam zabieg polega na manipulacji wybranych segmentów kręgosłupa bądź stawów obwodowych. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w stosunku do zabiegów kręgarskich opracowano

szczegółowe trójpłaszczyznowe pozycji wyjściowe, które umożliwiają osiągnięcie bariery bez krańcowego zakresu rotacji. W ten bardzo poprawia się bezpieczeństwo zabiegów chiropraktyki w stosunku do dawnej formy terapii manualnej (kręgarstwa).

Jak wygląda przebieg terapii?

Terapię poprzedza diagnoza palpacyjna, która ma na celu wykrycie deficytów ruchomości lub samych blokad. Wstępem do terapii musi być także wywiad, który umożliwia wykrycie przeciwwskazań do terapii. Następnie terapeuta za pomocą odpowiedniego chwytu, w odpowiedniej pozycji dokonuje manipulacji wybranego obszaru. Wtedy często daje się słyszeć charakterystyczne kliknięcie, chociaż nie zawsze jest ono obecne i nie jest koniecznym sygnałem przywrócenia prawidłowego ustawienia kręgu.

Bardzo często zabiegi takie przynoszą natychmiastową ulgę, jeżeli dysfunkcja stawu kręgosłupa lub obwodowego jest główną przyczyną objawów.

efektchiropraktyki

Rys 2. Efekt chiropraktyki

Czasem koniecznych jest kilka wizyt, gdyż przywrócenie prawidłowego ustawienia kręgu, który długo pozostawał w nieprawidłowej pozycji wymaga przygotowania okolicznych tkanek miękkich, aby nie blokowały procesu zdrowienia. Taka sytuacja wymaga terapii manualnej tkanek miękkich (rodzaj specjalistycznego masażu) poprzedzającej zabieg chiropraktyczny.

Wskazania do terapii chiropraktycznej

• Bóle kręgosłupa
  • Dyskopatia
  • Rwa kulszowa
  • Blokada stawów krzyżowo-biodrowych
  • funkcjonalne skróty kończyn dolnych
  • Nabyte skręcenie miednicy
  • Zespół górnego otworu klatki piersiowej
  • Zespół lumbago-ischias
  • Bóle migrenowe głowy
  • Zaburzenia snu
  • Problemy z oddychaniem
  • Uczucie zablokowania stawu

Przeciwwskazania lub stany wymagające szczególnej ostrożności

• Ból promieniujący do obu kończyn dolnych
  • Bóle, które wzmagają się podczas kaszlu, kichania lub parcia
  • Silne bóle gdy pacjent pochyla się na bolesną stronę (tego typu dolegliwości mogą być spowodowane centralnym wypadnięciem jądra miażdżystego krążka międzykręgowego)
  • Nagłe bóle, określane jako podobne do wstrząsów elektrycznych
  • Zaburzenia czucia oraz drętwienie w okolicy pachwinowej
  • Utrata kontroli nad zwieraczem odbytu i pęcherzem moczowym
  • Zespół ogona końskiego

Zobacz więcej na temat OFERTY Vivo Fizjoterapia oraz CENNIK naszych usług.

Zapraszamy!